zakenman werken in office met het gebruik van de rekenmachine en laptop. concept financiƫn en boekhouding - boekhouder stockfoto's en -beelden

Boekhouding en belastingen vormen een van de grootste uitgaven van een huishouden, goed voor ongeveer 25% van het huishoudbudget. Dit lijkt misschien niet zo'n grote uitgave, maar het bereik is enorm. Prijsstructuren, belastingschijven, verschillende soorten belastingen en de bekendmaking van een persoonlijk detail zijn slechts enkele van wat we de administratieve kant van het bedrijf noemen. Veel van de gunstige reacties kunnen worden herleid tot het belasting- en archiveringssysteem en omvatten programma's die de belastingcliënt zelf kan uitvoeren terwijl de accountant de informatie beoordeelt.

De eerste stap op weg naar administratieve perfectie is ervoor te zorgen dat de juiste formulieren worden ingevuld. Belastingformulieren zijn te herkennen aan hun acroniem behorend bij de overeenkomstige hoofdstukken van de niet-wettelijk bindende belastingregelingen.

Als u een eenmanszaak bent, zijn de cijfers die op de belastingaangifte worden gebruikt: inkomsten, verkopen, winsten/verliezen en uitgaven. Ervan uitgaande dat er sprake is van een verlies, wordt de schadecategorie voor rapportagedoeleinden in het rendement op baten meegenomen.

In deze rubriek geeft u de inkomsten uit alle bronnen als zodanig aan. Inkomsten kunnen worden gerapporteerd op basis van contanten, op transactiebasis of op transactiebasis. Als er naast verkopen ook betalingen zijn gedaan, vul dan een bedrag in onder het vakje "Overige inkomsten" op het formulier.

Op het vakje Inkomen vult u alle inkomstenbronnen in voorafgaand aan de inkomsten uit bedrijfsvoering of verkoop. Deze moeten worden gerapporteerd op een 1099-MISC. Dit vak bevat lonen, salarissen, zelfstandigenbelasting, fooien, beleggingen, huurwoningen en andere inkomsten die via andere tekens kunnen worden aangegeven.

Inkomensformulieren zijn ook vereist voor gespecificeerde inhoudingen. Est Jon, een makelaar in onroerend goed, had een formulier opgesteld voor $ 100,00 en werd gevraagd om $ 100,00. Hij vulde box 4 in en een aanvullende berekening werd in box 3 geplaatst. Vervolgens kreeg hij een formulier 10 Extra's met een toeslag van $ 100,-.

Vervolgens vermeldde hij dat er geen kosten waren, maar dat betaalde rente en onroerendgoedbelasting resulteerden in een aftrek van $ 71,00 wat resulteerde in een nettowinst van $ 71,00. De makelaar ontving een 1099-MISC voor het saldo van zijn diensten.

De inkomensbox in Posten en aftrekposten elimineert elke mogelijkheid van zelfstandigenbelasting. Vul dan het bedrag van de inkomsten uit alle bronnen in. Bij inkomen moet box 7 worden aangevinkt.

In deze situatie leidt de verkoop van de woning tot verlies. Omdat ze geen verliezen hebben overgedragen in de andere twee Dw en verdwijnen in box 12.

Handelaren krijgen een box 12. De "box Overige inkomens" wordt door uw accountant ingevuld bij de belastingformulieren en bijgevoegd bij het formulier 1040. Meestal moet het inkomen in box 5 worden aangegeven.

Werkgevers moeten een formulier W-2 (of een ander formulier vergelijkbaar met W-2) naar alle betrokken werknemers sturen. Box 40 wordt door uw boekhouding ingevuld, omdat bij een maatschap de belastingaangiftes over het algemeen geaggregeerd worden ingediend met het jaarinkomen van elk lid. Meer gecompliceerde situaties zijn gecompliceerd voor bedrijven.

Vak 12 mag alleen worden gebruikt in gevallen waarin u de belasting versnelt, bijvoorbeeld door een 1099-MISC te nemen of inkomsten van andere formulieren naar uw nieuwe formulier 1040-ESZ te verplaatsen.

Deze informatie is niet allesomvattend, maar dient om u kennis te laten maken met de informatie die in uw belastingformulier zou moeten staan.